Tilaus- ja toimitusehdot sekä  hinnat

Myyjän yhteystiedot

Mokkamaa
Kauppakatu 25
80100 Joensuu
y-tunnus: 2080336-1
puh: 050-5624132
sähköposti: mokkamaa(at)mokkamaa.fi

Etusivu

Tilaaminen

Verkkokaupan ABC

  • Toimitamme koko EU:n alueelle
  • Nouto Mokkamaasta (ilmainen) tai Joensuussa Wolt-kuljetus (6,90€, tulossa pian!) jopa tunnissa!
  • Normaali lähetysaika 1-4 kauppapäivää
  • Toimitusmaksu Suomessa alkaen 4,90€, yli 50€ tilaukset veloituksetta
  • Toimitusmaksu muualle Euroopan Unioniin 7,90€-16,90€ (yli 100€ tilaukset veloituksetta)
  • Palautusoikeus yksityisasiakkaille 14vrk, palautuskuluista vastaa aina asiakas. Palautettavan tuotteen on oltava avaamaton, oikein säilytetty ja myyntikuntoinen.
  • Suklaatuotteisiin (varsinkin konvehdit ja figuurit) suositellaan valitsemaan varovasti käsiteltävän kuljetuksen lisäpalvelu (4€). Suklaata ei suositella postitettavaksi helteillä (päivälämpötila yli 25 astetta).
  • Emme vastaa kustannuksista, joita syntyy, mikäli tilaus on tehty suositusten vastaisesti ja tuote on vahingoittunut tämän vuoksi.

Toimitusaika, -tavat ja hinnat:

Kokoamme tilaukset valmiiksi pääsääntöisesti 1-4 arkipäivän kuluessa, tavallisesti jo samana tai seuraavana arkipäivänä, mikäli kaikkia tuotteita löytyy heti varastosta. Jälkitoimituksessa (tämä näkyy tuotesivulla merkinnällä "ei varastossa, vain jälkitoimituksena") olevat tuotteet ovat niitä, joita meillä ei juuri tällä hetkellä ole varastossa, mutta joita odotamme saavamme lisää muutaman viikon kuluessa. Joissakin tuotteissa, kuten joulukalentereissa, voi olla myös maininta ennakkotilauksesta. Niitä voi tilata ennakkoon jo loppukesästä asti, mutta joulukalenterit sekä niiden kanssa samassa tilauksessa tilatut tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti marraskuun lopulla. Myös osa suklaarasioista tulee meille vasta joulumyyntiin marraskuun lopulla. Niitä voi siis tilata jo lokakuun puolella, mutta toimitamme koko tilauksen vasta, kun kaikki tuotteet saadaan kerralla mukaan. Tilauksen valmistumisesta (lähetyksestä) tulee sähköpostiin automaattinen kuittaus. Tarkistathan myös roskapostikansion tai esim. gmailissa tarjoukset-kansion, jollei vahvistusta näy edellämainitun ajan kuluessa.

Toimitustavat Joensuu ja lähikunnat

Joensuun ja lähikuntien asukkaat (postinumerot 80100-83985) voivat valita joko noudon liikkeestä, kotiinkuljetuksen tai postituksen. Asiakas saa valita paketin noutopisteeksi Postin, Matkahuollon tai Schenkerin toimipisteen tai automaatin. Pidätämme oikeuden lähettää tilauksen kirjelähetyksenä, mikäli se tuotteiden koko ja säilyvyys huomioiden on mahdollista (esim. yksittäinen tee- tai kahvipaketti). Kotiinkuljetus verkkokaupasta on mahdollista tilata Woltilla (tulee kesän 2024 aikana), Postin kuljettamana tai suoraan meidän kuljettamana. Tilatut tuotteet voi myös noutaa myymälästä Kauppakatu 25 Joensuu. Jos tilauksen noutaa joku muu kuin tilaaja, kirjoita hänen nimensä tilauksen kommenttikenttään. Edullisin noutopistepaketti maksaa 4,90€, ja Postin kotiinkuljetus 12,90€.

Wolt: Verkkokauppaostokset Mokkamaasta on kesästä 2024 alkaen (ajankohta tarkentuu myöhemmin, ei siis vielä!) mahdollista tilata suoraan kotiin Woltin kuljettamana. Parhaimmillaan saat ostokset kotiisi siis alle tunnissa tilauksesta! Käsittelemme tilaukset samalla prioriteetilla kuin noutotilaukset, eli teemme ne valmiiksi heti kun myymälän asiakasvirrassa tulee tauko (aukioloaikoina), käytännössä aina siis viimeistään tunnin sisällä tilauksesta. Kun tilaus on käsitelty, Wolt-kuski tulee noutamaan tilauksen puolen tunnin sisällä, ja kuljettaa sen sinulle. Jos tilaus on tehty aukioloaikojen ulkopuolella, tilaus käsitellään heti kun seuraavan kerran avaamme. Jos tilaus on tehty lähellä sulkemisaikaa, kuljetus voidaan joutua siirtämään seuraavalle päivälle. Jos jokin tilaamasi on loppunut, etkä ole valinnut "salli tuotteen korvaaminen"  -ruutua kassalla, kysymme normaalisti sähköpostitse mitä tehdään, jolloin ajat muuttuvat riippuen vastauksiin kuluvasta ajasta. Woltin tukemat postinumeroalueet Joensuussa ovat: 80100, 80110, 80130, 80140, 80160, 80170, 80200, 80210, 80220, 80230, 80260. Wolt-toimitustapa tulee näkyviin vasta, kun olet syöttänyt osoitteen kyseisellä alueella.

Esimerkkejä Woltin toimitusajoista:

  • Teet tilauksen perjantaina klo 16: Käsittelemme tilauksen tunnin sisällä, jolloin Wolt-kuljettaja hakee sen meiltä viimeistään 17:30, ja saat tilauksen klo 18 mennessä.
  • Teet tilauksen lauantai-iltana klo 19: Käsittelemme tilauksen, kun seuraavan kerran avaamme, yleensä maanantaina klo 11. Saat tilauksen siis maanantaina klo 13 mennessä.
  • Teet tilauksen tiistaina klo 9: Avaamme liikkeen klo 11, joten käsittelemme tilauksen sen jälkeen, saat tilauksen samana päivänä klo 13 mennessä.
  • Teet tilauksen perjantaina klo 17: Koska ollaan lähellä sulkemisaikaa (klo 18), joudumme käyttämään harkintaa, ehdimmekö käsitellä tilauksen niin, että Wolt-kuljettaja saa haettua sen meiltä ennen sulkemisaikaa klo 18 mennessä. Jos meillä ei ole ruuhkaa ja kaikkia tuotteita löytyy heti, saamme tehtyä tilauksen vielä samana päivänä, ja saat sen klo 18:30 mennessä. Jos kuitenkin emme ehdi tehdä tilausta samana päivänä, se käsitellään seuraavan päivän alkaessa. Jos haluat varmistua, ehtiikö tilaus vielä samalle päivälle, soita meille ja kysy.

Mokkamaan oma kotiinkuljetus-vaihtoehto tulee verkkokaupassa näkyviin vasta kun olet syöttänyt järjestelmään postinumeron välillä 80100-83985. Kotiintoimitus maksaa 6,90€ alle 50€ ostoksissa (80xxx-alkuiset postinumerot), ja vähintään 50€ tilaukset toimitetaan maksutta. 81100-83985 -postinumeroihin kotiinkuljetus maksaa 14,90€ alle 100€ tilauksissa, ja vähintään 100€ tilaukset toimitetaan ovelle maksutta. Toimituksia tehdään pääasiassa arki-iltaisin, mutta tarvittaessa voidaan sopia myös tästä poikkeavista ajoista.

Kun olemme vastaanottaneet tilauksen kotiinkuljetusvaihtoehdolla, ehdotamme viimeistään 3 arkipäivän sisällä tekstiviestitse seuraavia vapaita toimitusaikoja, joista asiakas voi valita sopivan, tai ehdottaa jotain toista aikaa. Samalla voidaan sopia muista toimituksen yksityiskohdista. Toimitusaikatoiveen voi esittää myös tilauksen yhteydessä lisätiedot-kentässä. Toimitukset tehdään viimeistään 7vrk kuluttua tilauksesta. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta sovitusti eikä tilausta voi jättää esim. ovelle, lähetys palautetaan Mokkamaahan, josta se on noudettavissa ilman lisämaksua.

Toimitustavat koko Suomi

Suomenlaajuisesti toimitamme tilaukset Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin kautta.  Myös noudon Mokkamaasta voi valita mistä päin tahansa tilattaessa. Jos tilauksen noutaa joku muu kuin tilaaja, kirjoita hänen nimensä tilauksen vastaanottajaksi tai kommenttikenttään.

Noutopaketit toimitetaan noudettavaksi tilaajan valitsemaan noutopisteeseen. Postimaksu on alk. 4,90€, ja vähintään 50€ tilauksissa 0€. Pidätämme oikeuden lähettää tilauksen kirjelähetyksenä, mikäli se tuotteiden koko ja säilyvyys sekä säätilanne huomioiden on mahdollista. Vaihtoehtona on myös Postin kotiinkuljetus hintaan 12,90€, ja vähintään 100€ tilauksissa 0€.

Toimitustavat EU

Toimitamme tilauksia koko EU:n alueelle. Baltiassa (Viro, Latvia ja Liettua) sekä Ruotsissa ja Tanskassa toimitus on mahdollista tilata Postin kautta noutopisteeseen tai UPS:n kotiinkuljetuksena. Noutopistepaketti maksaa 7,90€ ja kotiinkuljetus 12,90€. Muualla EU:ssa toimitustapana on kotiinkuljetus. Pohjoisemmassa Keski-Euroopassa (Puola, Saksa, Alankomaat, Luxemburg ja Belgia) vaihtoehtoina on Posti (11,90€) ja UPS (12,90€), ja muualla EU:ssa UPS (16,90€). Koko EU:n alueelle vähintään 100€ tilaukset toimitamme veloituksetta.

Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus, mikäli esim. syrjäisen saaren toimituskulut ovat kohtuuttoman suuret tilauksen kokoon nähden. Tällaisessa tapauksessa koko tilaussumma palautetaan automaattisesti samalle maksutavalle, mitä tilaaja on käyttänyt, ja ilmoitamme peruutuksesta sähköpostitse.

Palautukset:

Kuluttaja-asiakkailla on etämyynnissä oikeus peruuttaa kauppa kokonaan tai osittain ja palauttaa tuotteet 14 päivän sisällä tuotteiden vastaanottamisesta lukien. Peruutukseen ei tarvita erillistä syytä, mutta sellaisen kertominen tietysti auttaa meitä kehittämään palveluamme. Tuotteen tulee olla avaamaton ja käyttämätön alkuperäisessä pakkauksessaan. Hyvitykset maksetaan aina kun mahdollista samalle maksutavalle/-kortille, millä alkuperäinen ostos on tehty. Peruutukset ilmoitetaan sähköpostilla osoitteeseen mokkamaa@mokkamaa.fi. Palautuksen postikuluista vastaa asiakas, ellei kyseessä ole ilmeinen myyjän virhe, kuten väärä tuote.

Kuljetuksessa rikkoutuneen tai muuten vahingoittuneen tuotteen palautuksen kustannuksista vastaa myyjä vain siinä tapauksessa, että asiakas on tilaushetkellä valinnut lisämaksullisen varovasti käsiteltävän kuljetuksen palvelun.

Mikäli meille palautunut noutamaton lähetys postitetaan uudelleen, postituksen todellinen kustannut jää asiakkaan maksettavaksi.

Jos tilaat suklaata hellesäällä, suosittelemme ilmoittamaan suoraan tilauksen yhteydessä, että sen saa lähettää vasta kun sää on viilentynyt. Jos haluat tilauksen postitettavaksi normaalien toimitusaikojen puitteissa hellesäällä, emme vastaa, mikäli suklaa on lämpötilan vaikutuksesta vahingoittunut. Normaalien toimitusaikojen rajoissa pyrimme kyllä joka tapauksessa huomioimaan sääennusteet. Jos tilaat suklaata hellesäällä ja parin päivän päähän on luvattu viileämpää säätä, odottelemme suosiolla sään viilentymistä.

Muista aina tarkistaa tilaus ja tuotteet kahden viikon sisällä tilauksen vastaanottamisesta!

Tarjoustuotteet:

Tarjoustuotteet-osastolla myymme tuotteita alennetulla hinnalla. Hintoja voimme alentaa monenlaisesta syystä: joko ihan silkasta ilahduttamisen halusta, pyrkimyksestä kannustaa ostamaan useampia tuotteita kerralla, tai ohjata ostamaan tiettyjä tuotteita nopeammin, esimerkiksi mikäli parasta ennen -päiväys on lähestymässä.

Vakituisesti tällä osastolla ovat ns. pakettitarjoustuotteet, esim. Makustelijan kahvilajitelma jne., jotka ovat aina yhtä tuoreita kuin normaalihintaisenakin myytävät tuotteet. Pienet alennukset (alle 20%) yleensä tarkoittavat sitä, että meillä on tuotetta paljon varastossa, mutta parasta ennen -päiväystä on vielä jäljellä ainakin joitakin viikkoja. Noin 20-50% tai sitäkin suuremmat alennukset yleensä tarkoittavat, että parasta ennen -päiväys on lähestymässä. Otamme tuotteet myynnistä pois vasta parasta ennen -päivänä. Jos siis valitset toimitustavaksi postituksen, on mahdollista että tällaisen alennuksella myytävän tuotteen päiväys on mennyt kun noudat paketin. Seuraamme kuitenkin lähellä päiväystä olevien tuotteiden ominaisuuksia, ja takaamme, että se on syömäkunnossa vielä kun paketti saapuu perille.

Kaikkien tuotteidemme päiväykset ovat muotoa "parasta ennen", ja suklaidenkin kohdalla päiväystä on noin neljästä kuukaudesta jopa yli vuoteen tuotteen valmistuksesta, eikä ne varsinaisesti pilaannu, vaan maku lähinnä laimenee ja hennoimmat vivahteet katoaa ajan kuluessa. Kaikki tuotteet ovat siis suunnilleen yhtä hyviä niin viikko ennen kuin viikko jälkeenkin parasta ennen -päiväystä.

Yksityisyys:

Kaikki asiakkaan tilaus- ja yhteystiedot pysyvät meillä, emmekä käytä niitä mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin kyseisen tilauksen käsittelyyn. Emme luovuta niitä kolmansille osapuolille. Asiakkaalla on milloin tahansa oikeus pyytää omien tietojensa ja tilaushistoriansa poistamista järjestelmästämme.

Tietoa maksamisesta

Käytämme maksujen vastaanottamisessa Paytrail Oyj:n monipuolista maksuvalikoimaa. Tilauksen voi tehdä myös laskulla maksettavaksi (ennakkolasku). Ilmoitathan meille sähköpostitse, mikäli haluat tehdä verkkokaupassa tilauksen laskulle, niin aktivoimme ko. maksutavan. Tällöin tilauksen vastaanottamisen jälkeen ensin teemme laskun, ja käsittelemme tilauksen, kun olemme saaneet maksun. Vakiintuneille asiakkaille ja yritys-/yhteisöasiakkaille tilaukset laskutetaan vasta toimituksen yhteydessä, maksuehto 14pv tai sovitusti. Alle 100€ laskutettaviin tilauksiin lisäämme pienlaskutuslisän 4,90€.

"Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä, ja se on osa Nets-perhettä.

Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Paytrail Oyj, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Kun verkkokauppa käyttää Paytrailin maksupalvelua löydät heidän sivuiltaan palvelun kuvauksen esimerkiksi toimitusehdoista.

Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan."

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Maksutapojen kuvaukset ja ehdot:

https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta